• Etusivu
  • Ratkaisut
    • Opastaminen
    • Sisäinen viestintä
    • Asiakasviestintä
  • Tuotteet
    • Upto Manager
    • Upto Go
    • LED-screenit
    • Infonäytöt
  • Toteutuksiamme
  • Ideapankki
  • Ota yhteyttä

Mall of Tripla

Asiakas
Mall of Tripla
Toteutuksen tyyppi
  • Asiakasviestintä
  • Opastaminen

Mall of tripla – digitaalisen opastusjärjestelmän kehittäminen

Mall of Triplalla oli tarve kehittää digitaalista opastusjärjestelmäänsä. Hanketta lähestyttiin järjestelmän näkökulmasta ja toiveena oli hyödyntää olemassa laitteistoa siltä osin kuin se on mahdollista. Olemassa olevaa laitteistoa oli opastukseen tarkoitetut interaktiiviset opasteet sekä ensisijaisesti mainoskäyttöön tarkoitetut Clear Channelin mainospylonit.

Useimmiten Upto tekee kokonaistoimituksen, joka sisältää laitteet, ohjelmiston ja ylläpidon. Täten toteutus olikin uudenlainen ja vaati myös paljon kommunikointia, selvitystyötä sekä integraatioita eri toimijoiden järjestelmiin. Projektinhallinnan näkökulmasta työtä oli paljon – toimijoita oli monta ja selkeä, ajantasainen viestintä moneen suuntaan oli avainasemassa.

Mall of Tripla -projektissa Upto pilotoi suurhankkeessa videokuvausta koko kohteesta. Tämä osoittautui hyödylliseksi suunnittelussa: jos pohjakuvasta ei saanut riittävää käsitystä tilasta, tilanteen pystyi tarkistamaan suoraan videolta.

Upto mukaan kilpailutukseen suositusten perusteella

Kun Mall of Triplassa lähdettiin pohtimaan uudistusta ja mahdollista yhteistyökumppania, nostettiin kriteereiksi ratkaisun toiminnallisuus ja käyttäjäystävällisyys, koska niillä on suora vaikutus asiakaskokemukseen. Yhteistyökumppanin osalta tärkeitä ominaisuuksia olivat osaamisen lisäksi joustavuus ja yhteistyökyky.

”Lähdimme kartoittamaan potentiaalisia yhteistyökumppaneita omien verkostojemme kokemusten perusteella”, kertoo kauppakeskuspäällikkö Hanna Heikkinen. ”Upton nimi nousi esiin useammalta taholta, joten pyysimme heidät mukaan kilpailutukseen. Erityisesti suosituksissa nousi esiin saumaton yhteistyö ja karttojen toimivuus”.

toteutuksessa pääosassa uusi karttasovellus

Toteutuksen tärkein osa-alue oli uusi karttasovellus ja siihen liittyvät yksityiskohdat. Selkeän ja teknisesti hyvin toimivan käyttöliittymän tuottaminen, optimaalisten reittien tarjoaminen sekä palvelujen helppo löydettävyys olivat avainasemassa.

Karttasovelluksen lisäksi yhtenä kriteerinä oli opastuslogiikan hyödyntäminen myös jatkokehityshankkeissa, joista ensimmäinen toteutettiin karttaprojektin yhteydessä. Rautatieaseman puolelle toteutettiin stretch-malliset opasteet, joissa yhdistyvät visuaaliset sisällöt ja opastusautomaatiolla hallittavat kerrosnäkymät.

Jos muutoksia tulee jatkossa, opastusautomaatio ohjaa muutoksen yhdellä klikkauksella vaaka- ja pystymallisille interaktiivisille opasteille, web-kartalle sekä passiivisille opasteille.

Huolenaiheet osoittautuivat turhiksi

Mall of Tripla on suuri kauppakeskus ja karttapohjien kanssa oli jo tehty paljon työtä. Uudistuksen suhteen heräsi huoli prosessin ketteryydestä, ja siitä, kuinka paljon projekti työllistää omaa henkilöstöä – etenkin kun ylimääräistä aikaa ei juuri ole.

Huoli osoittautui turhaksi. Uudistusprojekti sujui mutkattomasti suunnittelusta asennukseen, ja lopputulos on erinomainen. Projekti eteni täysin aikataulussa ja yhteistyö uptolaisten kanssa sujui jouhevasti.

Mall of Tripla saa myös Uptolta kiitosta sitoutumisestaan projektiin. Pyydetyt dokumentit ja arkkitehtikuvat saatiin sovitusti, kuten myös vastaukset täydentäviin kysymyksiin.

Tuloksena parempi asiakaskokemus ja tyytyväinen henkilöstö

Mall of Triplassa ollaan erittäin tyytyväisiä uudistusprojektin lopputulemaan. Erinomaista palautetta on tullut sekä asiakkailta että omalta henkilökunnalta. Kauppakeskuksen infosta saatujen palautteiden mukaan kartat toimivat nopeasti ja parannus aiempaan on selkeä. 

Myös karttojen päivittäminen tietojen muuttuessa on osoittautunut helpoksi – järjestelmän käytettävyys saa kovasti kiitosta.

”Yhteistyö Upton kanssa oli alusta loppuun saakka sujuvaa, ammattimaista ja miellyttävää. Upton asiantuntijat osoittivat vahvaa osaamista, ja ymmärrystä asiakkaan tarpeista: he eivät tyytyneet vain toteuttamaan toiveita, vaan ehdottivat myös aktiivisesti toimivia ratkaisuja, jotka tukivat kokonaisuutta.

Projektiin liittyi aluksi huolta työn laajuudesta, mutta kokemus osoittautui erittäin positiiviseksi. Uudistus vietiin läpi ketterästi ja mutkattomasti, ja Upton nopea reagointi sekä halu auttaa tekivät yhteistyöstä helppoa.

Erityisesti esiin nousi projektin hyvä suunnittelu ja hallinta: muutosprosessi eteni järjestelmällisesti ja pysyi aikataulussa esimerkillisesti. Ammattitaito, ketteryys ja asiakkaan suuntaan osoitettu aktiivisuus tekivät vaikutuksen – Upto on toimija, johon voi luottaa.”

Hanna Heikkinen, kauppakeskuspäällikkö, Mall of Tripla

KIINNOSTUITKO? OTA YHTEYTTÄ

Mistä kiinnostuit?
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Myynti
myynti@upto.fi

Osoite
Hämeentie 4
13200 Hämeenlinna

Ratkaisut

  • Asiakasviestintä
  • Sisäinen viestintä
  • Opastaminen

Kirjaudu

  • Upto Manager

Muita linkkejä

  • Toteutuksiamme
  • Ideapankki
  • Yhteystiedot
  • LinkedIn

© 2024 Upto Oy

Hallinnoi suostumusta
Parhaan kokemuksen tarjoamiseksi käytämme teknologioita, kuten evästeitä, tallentaaksemme ja/tai käyttääksemme laitetietoja. Näiden tekniikoiden hyväksyminen antaa meille mahdollisuuden käsitellä tietoja, kuten selauskäyttäytymistä tai yksilöllisiä tunnuksia tällä sivustolla. Suostumuksen jättäminen tai peruuttaminen voi vaikuttaa haitallisesti tiettyihin ominaisuuksiin ja toimintoihin.
Toiminnalliset Aina aktiivinen
Tekninen tallennus tai pääsy on ehdottoman välttämätön oikeutettua tarkoitusta varten, joka mahdollistaa tietyn tilaajan tai käyttäjän nimenomaisesti pyytämän palvelun käytön, tai yksinomaan viestinnän välittämiseksi sähköisen viestintäverkon kautta.
Asetukset
Tekninen tallennus tai pääsy on tarpeen laillisessa tarkoituksessa sellaisten asetusten tallentamiseen, joita tilaaja tai käyttäjä ei ole pyytänyt.
Tilastot
Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan tilastollisiin tarkoituksiin. Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin. Ilman haastetta, Internet-palveluntarjoajasi vapaaehtoista suostumusta tai kolmannen osapuolen lisätietueita pelkästään tähän tarkoitukseen tallennettuja tai haettuja tietoja ei yleensä voida käyttää tunnistamaan sinua.
Markkinointi
Teknistä tallennustilaa tai pääsyä tarvitaan käyttäjäprofiilien luomiseen mainosten lähettämistä varten tai käyttäjän seuraamiseksi verkkosivustolla tai useilla verkkosivustoilla vastaavia markkinointitarkoituksia varten.
Hallitse vaihtoehtoja Hallinnoi palveluita Hallitse {vendor_count} toimittajia Lue lisää näistä tarkoituksista
Näytä asetukset
{title} {title} {title}