Lielahtikeskus eli Kauppakeskus Like valmistui kesällä 2014. Kauppakeskuksessa toimii kymmeniä yrityksiä sekä julkispalvelun toimijoita. Keskus sijaitsee vilkkaan liikenteen tuntumassa aivan Prisman vieressä.
Like halusi tavoittaa lähiympäristössä liikkuvat asiakasvirrat ja parantaa kauppakeskuksen vuokralaisten viestintää. Upto suunnitteli yhdessä kauppakeskusjohdon kanssa huomiota herättävän LED screen -ratkaisun kauppakeskuksen julkisivuun.
Julkisivun arkkitehtoniset ratkaisut sekä lupaviranomaiset asettivat omat vaatimuksensa toteutukselle. Kun tarvittavat luvat, lujuuslaskelmat sekä muut hyväksynnät saatiin, Liken julkisivun näyttöviestintäratkaisuksi toteutettiin kauppakeskuksen arkkitehtuuria myötäilevä, noin 15m leveä LED screen. Upto vastaa pääosin LED screenin sisällöntuotannosta. Sisällöntuotannon näkökulmasta LED screenin 1068×160 pikselin kuvasuhde antaa mahdollisuuden luoda erottuvaa sisältöä.
Upto on toteuttanut sittemmin kauppakeskukseen myös opastamisen ratkaisut, joiden avulla liikkeet ja palvelut ovat helposti löydettävissä.
Hakusanat
Asiakasviestintä, opastaminen