Miellyttävä asiakaskokemus
Kauppakeskus Jumbossa haluttiin panostaa moderniin ilmeeseen ja sujuvaan asiakaskokemukseen. Siksi infonäyttöjärjestelmän toimittajaksi valittiin Upto.
Upto toimitti 85 000 neliön kauppakeskus Jumboon kattavan opastejärjestelmän, johon kuuluu 13 infopöytää ja 7 pylonia. Järjestelmän suunnittelussa on panostettu helppokäyttöiseen opastekarttaan.
Kosketussovelluksien käyttäjäkokemukseen voidaan vaikuttaa pienilläkin asioilla. Esimerkiksi opastenäytön näkymässä asiakas voi vaihtaa painikkeiden sijoittelua infonäytön oikeasta reunasta vasempaan reunaan yhden napin painalluksella. Tämä parantaa vasenkätisten henkilöiden käyttökokemusta.
Automaattiset päivitykset
Liikkeiden tiedot päivittyvät opastetauluihin automaattisesti kotisivujärjestelmän kautta, joten vuokralaisten vaihtuminen ei vaadi käsin tehtäviä päivityksiä opastejärjestelmään. Kun tieto päivitetään kauppakeskuksen sivuille, se päivittyy saman tien myös opasteisiin.
Käyttöstatistiikka antaa ajantasaista tietoa infopöytien käyttöasteesta sekä haettavista palveluista, josta jalostetaan kauppakeskuksen johdolle selkeästi luettavissa olevaa informaatiota. Tilastojen avulla löydetään kehityskohteita ja saadaan palautetta asiakkaiden käyttäytymisestä kauppakeskuksessa.
Hakusanat
Asiakasviestintä, opastaminen